Електричний BMW i4 поєднує в собі легендарну спортивну керованість BMW, елегантний дизайн, безкомпромісну якість і практичність Gran Coupe.
Що важливо?
- Продумана аеродинаміка з активними елементами.
- Оновлений інтерфейс з вигнутою панеллю BMW Curved Display.
- BMW i4 M50 - перший серійний електромобіль від підрозділу BMW M GmbH.
- До 90% матеріалів в конструкції акумулятора BMW i4 придатні до утилізації.
- Версія BMW i4 eDrive40 з заднім приводом розвиває 340 к.с., 430 Н·м. Розгін з 0 до 100 км/год - 5,7 секунди.
- Версія BMW i4 M50 оснащується повним приводом і розвиває 544 к.с., 795 Н·м. Розгін з 0 до 100 км/год - 3,9 секунди.
Дизайн.
Екстер’єр нового BMW i4 відрізняється елегантністю пропорцій і спортивним характером. Довга колісна база в поєднанні з короткими звисами кузова і похилою лінією даху підкреслює присадкуватий силует. Безрамкова конструкція дверей і тонкі стійки даху не тільки покращують оглядовість, але і підсилюють відчуття від керування спортивним автомобілем BMW.
Кузов BMW i4 ретельно продуманий з точки зору аеродинаміки. Кожен елемент, починаючи з переднього бампера і закінчуючи спойлером на задніх дверях, націлений на поліпшення аеродинамічних характеристик. Дизайнери і інженери BMW приділили увагу навіть тим поверхням, які не помітно при повсякденному використанні. Наприклад, корпус високовольтної батареї, захист моторного відсіку і аеродинамічні накладки на елементи підвіски утворюють рівну площину з безшовним переходами. Задній дифузор ефективно направляє повітряний потік, що виходить з-під днища.
Знизити аеродинамічний опір допомагає активна повітряна заслінка в нижній частині решітки радіатора, що має 10 ступенів регулювання. Особливі повітряні заслінки Air Curtains по краях переднього бампера направляють потік повітря вздовж коліс. Крім того, опціональні колісні диски BMW Individual додатково оптимізовані з точки зору аеродинаміки за рахунок спеціальних вставок між спицями.
Весь комплекс заходів щодо поліпшення аеродинаміки забезпечує економію енергоспоживання, яка конвертується у збільшення пробігу на одній зарядці приблизно на 10 кілометрів відповідно до випробувального циклу WLTP. Коефіцієнт лобового опору електричного BMW i4 становить всього 0,24.
Вузькі світлодіодні фари BMW i4, що доповнені U-образними елементами денних ходових вогнів, входять до стандартної комплектації. Опціонально пропонуються адаптивні лазерні фари BMW Laserlight, які дозволяють збільшити дальність світлового пучка до 500 м на швидкостях понад 60 км/год. В якості опції доступна система управління дальнім світлом BMW Selective Beam.
Ефектна фірмова решітка приховує за собою вбудовані камери і ультразвукові датчики. У стандартному виконанні BMW i4 виділяється колірними акцентами BMW i Blue на решітці, бічних порогах і елементах дифузора.
Дизайн екстер'єру моделей BMW i4 M50 і BMW i4 eDrive40 в лінії виконання M Sport особливо підкреслює спортивний характер електромобілів. Можливості максимальної індивідуалізації розширюють пакет екстер'єру M Carbon і фірмові аксесуари лінійки M Performance.
Відчуття простору дарує опціональна скляна панель даху площею 0,33 м2, яка оснащена підйомно-зсувним механізмом з електроприводом і простягається до задньої частини даху. Електрифікована шторка дозволяє контролювати кількість сонячного світла і свіжого повітря, що надходить в салон автомобіля.
Особливості інтер’єру.
Інтер'єр BMW i4 об'єднує органи управління і атмосферу преміальної розкоші, які орієнтовані на водія, для всіх пасажирів. Селектор вибору режимів руху, контролер BMW і функціональні клавіші на центральній консолі об'єднані в єдиний стильний кластер.
На рівні стандартного оснащення BMW i4 пропонує акустично комфортне скління, систему попереднього обігріву та кондиціонування салону і спортивні сидіння, які забезпечують оптимальну бічну підтримку. Задні двері оснащені електроприводом, а обсяг багажного відділення варіюється від 470 до 1290 літрів.
Опціонально доступні сидіння з електричним регулюванням і функцією пам'яті, активна вентиляція сидінь водія і переднього пасажира, а також підігрів передніх і задніх сидінь. Поряд з обробкою тканиною і Sensatec клієнти зможуть вибрати обробку сидінь шкірою Vernasca, а також розширену обробку шкірою BMW Individual Merino і повну обробку шкірою BMW Individual Merino.
Інтелектуальний клімат-контроль враховує кількість пасажирів і їх розташування в салоні. Керувати автоматичним клімат-контролем тепер можна за допомогою сенсорного дисплея або голосових команд. Система регулює не тільки кількість повітря, що поступає і його розподіл, а й управляє обігрівом і вентиляцією сидінь.
Ключові характеристики.
Силова установка BMW eDrive п'ятого покоління складається з електромотора, трансмісії і силової електроніки, які об'єднані в одному корпусі і доповнені високовольтною батареєю. Електромотори працюють за принципом синхронного двигуна, збудження ротора, в якому викликається не постійними магнітами, а точно контрольованою подачею електроенергії.
На старті продажів будуть доступні дві версії електричної моделі - BMW i4 eDrive40 і BMW i4 M50. Модифікація BMW i4 eDrive40 потужністю 340 к.с. і крутним моментом 430 Н·м оснащена класичним заднім приводом. Розіг з 0 до 100 км/год складає 5,7 секунди, а максимальна швидкість обмежена електронікою на позначці 190 км/ч. Повністю заряджена батарея забезпечує запасу ходу до 590 км відповідно до випробувального циклу WLTP.
BMW i4 M50 - це перша повністю електрична модель в історії BMW M GmbH. Вона оснащена повним приводом і силовою установкою потужністю 544 к.с. з максимальним крутним моментом в 795 Н·м. Запас ходу на одному заряді батареї становить до 510 км відповідно до випробувального циклу WLTP.
Найдинамічніша модель в лінійці BMW i4 оснащується двома електромоторами, по одному на кожній осі. Двигун, який приводить в рух задні колеса, розвиває максимальну потужність 313 к.с., а віддача двигуна передній осі становить 258 к.с .. Інтелектуальне узгодження роботи обох електромоторів гарантує стабільний рух і безперервне прискорення навіть в найбільш несприятливих погодних умовах.
Варіативність режимів роботи двигунів дозволяє розподіляти потужність і тягу між двома осями в будь-якому необхідному поєднанні - від повністю задньоприводного режиму до режиму, при якому забезпечується тяга на всіх чотирьох колесах для максимально можливого зчеплення з дорогою.
Ще однією цікавою особливістю BMW i4 M50 стала функція Sport Boost, яка додатково підкреслює спортивний характер моделі. Функція Sport Boost доступна в режимі руху Sport і дозволяє короткочасно підняти віддачу силової установки на 50 к.с. і 65 Н·м - до максимальних 544 к.с. і 795 Н·м.
Режим пікової потужності доступний протягом більш ніж 10 секунд, а прискорення супроводжується вражаючим саунд-ефектом в стилі BMW M. Активувати Sport Boost можна кілька разів поспіль, якщо дозволяє заряд батареї.
Поціновувачі BMW M також високо оцінять функцію Launch Control, яка гарантує ідеальний старт з місця і забезпечує BMW i4 M50 вражаючий розгін з 0 до 100 км/год всього за 3,9 секунди. Максимальна швидкість обмежена електронікою на 225 км/ч.
Налаштування та характеристики шасі.
У розробку силової установки і шасі BMW i4 був вкладений весь багаторічний спортивний досвід BMW. Високий динамічний потенціал моделі вийшов далеко за рамки швидкого прискорення по прямій.
Конструкція шасі BMW i4 складається з переднього двохважеля і задньої п'ятиважельної підвіски. Уже в стандартному оснащенні доступні електромеханічне рульове управління Servotronic, система динамічного контролю стійкості DSC і пневматична підвіска задньої осі.
Версія BMW i4 M50 оснащується адаптивною підвіскою М і спортивними гальмами M. Розподіл крутного моменту між двома електромоторами працює набагато швидше і з більшою точністю, ніж це було б можливо з традиційною роздавальною коробкою, розташованої між осями.
У той час, як функція обмеження пробуксовки коліс моментально усуває втрату зчеплення з дорожнім полотном, система DSC оптимізує курсову стійкість шляхом вибіркової активації гальм на кожному колесі. Система динамічного контролю тяги DTC забезпечує більш високу ступінь пробуксовки коліс, допомагаючи водієві вивчити межі можливостей автомобіля.
Для найдосвідченіших водіїв призначений режим DSC off, який не дозволяє електронним асистентам втручатися в роботу гальм і відкриває водієві доступ до затяжних контрольованих заметів.
Високовольтна батарея і технології поповнення заряду.
Легка й ефективна конструкція силової установки забезпечує вражаючу динаміку і значний запас ходу без необхідності застосування великих і важких батарей. Акумулятор новітнього BMW i4 складається з чотирьох модулів по 72 осередки і трьох модулів по 12 осередків. Загальна ємність батареї становить 83,9 кВт⋅ч.
Архітектура, на якій базується BMW i4, спочатку розроблялася для електричної силової установки. Такі силові елементи як підрамник передньої осі і торсіонні стійки жорстко з'єднані з корпусом високовольтної батареї.
Акумулятор BMW i4 має надзвичайно малу висоту осередків - всього 110 мм. Завдяки розташуванню батареї в підлозі автомобіля центр ваги BMW i4 знаходиться на 53 мм нижче, ніж в седані BMW 3 серії. Це ключ до безпрецедентно точної керованості в фірмовому стилі BMW.
BMW i4 оснащується вбудованою системою опалення та охолодження з функцією теплового насоса для салону, високовольтної батареї і силової установки. Система теплового насоса BMW i4 використовує теплову енергію навколишнього середовища і тепло, яке виділяють двигуни. При низьких зовнішніх температурах це призводить до збільшення дальності ходу приблизно на 15% в порівнянні зі звичайними електричними системами.
Крім того, прогнозоване терморегулювання акумулятора дозволяє оптимізувати робочу температуру батареї перед зупинкою на станції швидкої зарядки, роблячи процес зарядки акумулятора швидше і ефективніше.
Крім звичних способів поповнення заряду акумулятора, BMW i4 використовує адаптивну рекуперацію енергії гальмування. Інтенсивність рекуперації енергії може адаптуватися до дорожньої ситуації завдяки систем допомоги водієві і навігації. Наприклад, при наближенні до перехрестя потужність рекуперації можна збільшити, використовуючи ефект уповільнення, а на прямих ділянках дороги активується режим руху накатом. Максимальна потужність рекуперації у версії BMW i4 eDrive40 становить 116 кВт, а у версії BMW i4 M50 - 195 кВт.
Цифрове середовище і мультимедіа.
Вигнута цифрова панель BMW Curved Display складається з інформаційного дисплея діагоналлю 12,3 дюйма і дисплея мультимедіа на 14,9 дюйма. Унікальний звуковий супровід BMW IconicSounds Electric забезпечує акустичний зворотний зв'язок при натисканні педалі акселератора і наборі швидкості. Саунд-ефекти, створені в рамках співпраці з відомим композитором Гансом Циммером, значно посилюють емоції від керування електромобілями BMW i4.
Опціональна акустична система Hi-Fi має 10 динаміків і вихідну потужність до 205 Вт. А для найдосвідченіших любителів якісного звуку пропонується система об'ємного звучання Harman Kardon з 16 динаміками і цифровим семиканальним підсилювачем потужністю 464 Вт.
Концепція сталого розвитку.
Нові BMW i4 випускатимуться на заводі BMW Group у Мюнхені. Важливо відзначити, що при випуску акумуляторів для електромобілів використовується тільки екологічно чиста енергія. При цьому весь життєвий цикл електромобіля, від видобутку ресурсів до утилізації та переробки, спрямований на масштабне скорочення викидів CO2.
Особлива конструкція моторів дозволяє уникнути використання рідкоземельних матеріалів, а кобальт і літій для батарей видобуваються максимально стійким і нешкідливим для оточуючих середовища способом. Частка кобальту в катодах акумулятора BMW i4 була знижена до менш ніж 10%. В результаті до 90% матеріалів в конструкції акумулятора можна утилізувати.
Технічні характеристики.
BMW i4 eDrive40.
Електрична силова установка BMW eDrive п'ятого покоління з синхронним електродвигуном.
Потужність: 250 кВт/340 к.с.
Крутний момент: 430 Н·м.
Розгін 0 - 100 км/год: 5,7 с.
Максимальна швидкість: 190 км/год.
Максимальний запас ходу (WLTP): 590 км.
Витрата електроенергії (змішана): 16-20 кВт⋅ч/100 км.
BMW i4 M50.
Електрична силова установка BMW eDrive п'ятого покоління з синхронними електродвигунами.
Потужність: 400 кВт/544 к.с.
Крутний момент: 795 Н·м.
Розгін 0 - 100 км/год: 3,9 с.
Максимальна швидкість: 225 км/год.
Максимальний запас ходу (WLTP): 510 км.
Витрата електроенергії (змішана): 19-24 кВт⋅год/100 км.