Культурним ініціативам BMW Group виповнилося 50 років
Культурним ініціативам BMW Group виповнилося 50 років
Культурним ініціативам BMW Group виповнилося 50 років
Культурним ініціативам BMW Group виповнилося 50 років
Культурним ініціативам BMW Group виповнилося 50 років

КУЛЬТУРНИМ ІНІЦІАТИВАМ BMW GROUP ВИПОВНИЛОСЯ 50 РОКІВ. ДАЛІ – БІЛЬШЕ!

Червоний. Жовтий. Синій. Все почалося з трьох картин художника Герхарда Ріхтера, які BMW Group замовила в 1971 році. Сьогодні, через 50 років, BMW бере активну участь у культурних подіях у всьому світу.

 

Протягом десятиліть BMW Group реалізовує сотні культурних ініціатив в областях сучасного мистецтва, музики, архітектури і дизайну. Ілка Хорстмайер, член правління BMW AG: «У такі мінливі часи відповідальність і надійність мають найбільше значення. Так само як і культура. Ось уже півстоліття ми демонструємо нашу прихильність культурі у всьому світі як довгострокові партнери. Ми в BMW Group вважаємо, що співпраця в галузі мистецтва є невід'ємною частиною нашої соціальної стійкості в минулому, сьогоденні і майбутньому. Велика радість для нас, що BMW Group може озирнутися на 50 років незрівнянного партнерства, заснованого на взаємному визнанні, яке пов'язує нас з найвідомішими світовими культурними установами і творцями».

 

Участь BMW Group у культурному житті суспільства простягається від музею Соломона Гуггенхайма у Нью-Йорку, США до Центру Жоржа Помпіду у Парижі, Франція; від ярмарку Art Basel і Frieze до міжнародної виставки сучасного мистецтва Бієнале Кочі-Музіріс в місті Кочі, Індія. 

 

1971 – Герхард Ріхтер отримує замовлення на створення трьох масштабних полотен для штаб-квартири.

 

BMW Group заклала основу своєї прихильності культурі, замовивши три полотна німецького художника Герхарда Ріхтера. У 1971 році Еберхард фон Куенхайм, на той час – голова правління BMW AG, попросив творця створити три картини для недавно побудованої штаб-квартири в Мюнхені. З моменту відкриття знаменитої будівлі в 1973 році роботи «Червоний», «Жовтий» і «Синій» виставили в його вестибюлі. 

 

1973-1974 – Завод в Дінгольфінзі і виставки BMW Group. 

 

З самого початку культурні цінності компанії виражалися через увагу до своїх співробітників. На початку 1970-х років BMW відкрила завод у Дінгольфінзі. Не маючи доступу до автобанів, Дінгольфінг швидко перетворився в перспективний район для кваліфікованого персоналу. BMW Group працювала пліч-о-пліч з культурними установами, створюючи доступ до місцевого мистецтва та культури. А на території компанії на півночі Мюнхена з'явилася експозиція творчості співробітників BMW. Крім того, було створено новий виставковий простір, який відкрив дорогу колаборації з такими відомими галереями, як Будинок мистецтва в Мюнхені (Haus der Kunst) і Стара пінакотека (Die Pinakotheken). 

 

1975 – Народження BMW Art Cars. 

 

Біля витоків першого автомобіля BMW Art Car стояли французький автогонщик Ерве Пулен і засновник BMW Motorsport Йохен Нерпаш. У 1975 році вони попросили Олександра Колдера розробити дизайн для гоночної машини. Яскравий BMW 3.0 CSL, який брав участь у «24 годинах Ле-Мана», завдяки своєму зовнішньому вигляду відразу став фаворитом публіки. З тих пір 19 художників з усього світу створили проекти серії BMW Art Cars на основі різних моделей компанії. У їх числі були Енді Ворхол (1979, BMW M1), Девід Хокні (1995, BMW 850 CSi), Джон Балдесарі (2016, BMW M6 GTLM) і Цао Фей (2017, BMW M6 GT3). Ці «скульптури на колесах» є унікальними творіннями на стику автоспорту і дизайну, мистецтва і технологій. 

 

1979 – Одне з перших культурних державно-приватних партнерств Німеччини.

 

У співдружності з урядом Мюнхена BMW Group заснувала Spielmotor München e.V. - одне з найстаріших державно-приватних партнерств Німеччини. Співпраця була направлена на розвиток міста як регіонального та міжнародного центру культури. Згодом в культурну програму Spielmotor включили Мюнхенську бієнале (у 1988 році), фестиваль експериментального театру Spielart (1995) і фестиваль сучасного танцю Dance (1998). 

 

Основні досягнення та діджиталізація. 

 

За останні півстоліття культурна діяльність BMW Group вийшла далеко за рамки проекту BMW Art Cars. Культурне портфоліо включає в себе співпрацю з відомими музикантами, в числі яких, наприклад, Анна Нетребко. А також молодими художниками - такими, як Самсон Янг і Лілі Чан. 

 

Разом зі своїми партнерами BMW Group розробила ряд власних ініціатив: BMW Guggenheim Lab, премію BMW Welt Jazz Award і серію безкоштовних концертів Opera for All в Берліні, Мюнхені, Москві і Лондоні. 

 

Інші бренди BMW Group теж залучені до культурного середовища. Чудові тому приклади – програма Rolls-Royce Arts і різні дизайнерські проекти MINI. 

 

У свою чергу, BMW Opera Next (спільний проект з Німецькою національною оперою) відмінно демонструє перехід культурних проектів BMW Group у діджитал-формат. 

 

Таким чином, BMW Group охоплює весь багатогранний світ мистецтва і робить його доступним, що особливо важливо в епоху різких змін. У списку культурних проектів є як опера і класичний живопис, так і сучасний погляд на творчість. За півстоліття BMW Group виконала довгий шлях від пензелів і полотен до сотень дронів у нічному небі Мексиканської затоки. І 50 років – це тільки початок. Далі – більше.

Читати далі