Червоний. Жовтий. Синій. Все почалося з трьох картин художника Герхарда Ріхтера, які BMW Group замовила в 1971 році. Сьогодні, через 50 років, BMW бере активну участь у культурних подіях у всьому світу.
Протягом десятиліть BMW Group реалізовує сотні культурних ініціатив в областях сучасного мистецтва, музики, архітектури і дизайну. Ілка Хорстмайер, член правління BMW AG: «У такі мінливі часи відповідальність і надійність мають найбільше значення. Так само як і культура. Ось уже півстоліття ми демонструємо нашу прихильність культурі у всьому світі як довгострокові партнери. Ми в BMW Group вважаємо, що співпраця в галузі мистецтва є невід'ємною частиною нашої соціальної стійкості в минулому, сьогоденні і майбутньому. Велика радість для нас, що BMW Group може озирнутися на 50 років незрівнянного партнерства, заснованого на взаємному визнанні, яке пов'язує нас з найвідомішими світовими культурними установами і творцями».
Участь BMW Group у культурному житті суспільства простягається від музею Соломона Гуггенхайма у Нью-Йорку, США до Центру Жоржа Помпіду у Парижі, Франція; від ярмарку Art Basel і Frieze до міжнародної виставки сучасного мистецтва Бієнале Кочі-Музіріс в місті Кочі, Індія.
1971 – Герхард Ріхтер отримує замовлення на створення трьох масштабних полотен для штаб-квартири.
BMW Group заклала основу своєї прихильності культурі, замовивши три полотна німецького художника Герхарда Ріхтера. У 1971 році Еберхард фон Куенхайм, на той час – голова правління BMW AG, попросив творця створити три картини для недавно побудованої штаб-квартири в Мюнхені. З моменту відкриття знаменитої будівлі в 1973 році роботи «Червоний», «Жовтий» і «Синій» виставили в його вестибюлі.
1973-1974 – Завод в Дінгольфінзі і виставки BMW Group.
З самого початку культурні цінності компанії виражалися через увагу до своїх співробітників. На початку 1970-х років BMW відкрила завод у Дінгольфінзі. Не маючи доступу до автобанів, Дінгольфінг швидко перетворився в перспективний район для кваліфікованого персоналу. BMW Group працювала пліч-о-пліч з культурними установами, створюючи доступ до місцевого мистецтва та культури. А на території компанії на півночі Мюнхена з'явилася експозиція творчості співробітників BMW. Крім того, було створено новий виставковий простір, який відкрив дорогу колаборації з такими відомими галереями, як Будинок мистецтва в Мюнхені (Haus der Kunst) і Стара пінакотека (Die Pinakotheken).
1975 – Народження BMW Art Cars.
Біля витоків першого автомобіля BMW Art Car стояли французький автогонщик Ерве Пулен і засновник BMW Motorsport Йохен Нерпаш. У 1975 році вони попросили Олександра Колдера розробити дизайн для гоночної машини. Яскравий BMW 3.0 CSL, який брав участь у «24 годинах Ле-Мана», завдяки своєму зовнішньому вигляду відразу став фаворитом публіки. З тих пір 19 художників з усього світу створили проекти серії BMW Art Cars на основі різних моделей компанії. У їх числі були Енді Ворхол (1979, BMW M1), Девід Хокні (1995, BMW 850 CSi), Джон Балдесарі (2016, BMW M6 GTLM) і Цао Фей (2017, BMW M6 GT3). Ці «скульптури на колесах» є унікальними творіннями на стику автоспорту і дизайну, мистецтва і технологій.
1979 – Одне з перших культурних державно-приватних партнерств Німеччини.
У співдружності з урядом Мюнхена BMW Group заснувала Spielmotor München e.V. - одне з найстаріших державно-приватних партнерств Німеччини. Співпраця була направлена на розвиток міста як регіонального та міжнародного центру культури. Згодом в культурну програму Spielmotor включили Мюнхенську бієнале (у 1988 році), фестиваль експериментального театру Spielart (1995) і фестиваль сучасного танцю Dance (1998).
Основні досягнення та діджиталізація.
За останні півстоліття культурна діяльність BMW Group вийшла далеко за рамки проекту BMW Art Cars. Культурне портфоліо включає в себе співпрацю з відомими музикантами, в числі яких, наприклад, Анна Нетребко. А також молодими художниками - такими, як Самсон Янг і Лілі Чан.
Разом зі своїми партнерами BMW Group розробила ряд власних ініціатив: BMW Guggenheim Lab, премію BMW Welt Jazz Award і серію безкоштовних концертів Opera for All в Берліні, Мюнхені, Москві і Лондоні.
Інші бренди BMW Group теж залучені до культурного середовища. Чудові тому приклади – програма Rolls-Royce Arts і різні дизайнерські проекти MINI.
У свою чергу, BMW Opera Next (спільний проект з Німецькою національною оперою) відмінно демонструє перехід культурних проектів BMW Group у діджитал-формат.
Таким чином, BMW Group охоплює весь багатогранний світ мистецтва і робить його доступним, що особливо важливо в епоху різких змін. У списку культурних проектів є як опера і класичний живопис, так і сучасний погляд на творчість. За півстоліття BMW Group виконала довгий шлях від пензелів і полотен до сотень дронів у нічному небі Мексиканської затоки. І 50 років – це тільки початок. Далі – більше.